Sunday, October 30, 2011

Penyesalan

hari berganti hari, musimberganti musim, bulan bertukar bulan.. dan aku disini sudah memang masak sangat dengan perangai aku ni. Bukan apa, setiap kali cuti semester, ada la program SDN yang akan aku buat. Sesiapa pon tahu kann.. kalau rasa dah muak, boring, and perkataan yang sama waktu dengan nya itu, exactly lah buat ikut sesedap rasa saja kan.
Mana tidak nya, even rasa macam best sangat duduk dirumah, kekadang rasa macam boring sesangat. Antara sebab-sebab nya: pabila tidak dapat berfikir untuk melakukan program yang interest. Keduanya, of kos lah mungkin program yang selalu dilakukan itu tidak dap[at dilaksanakan dengan jayanya. Yang ketiga, pabila sudah ikut nafsu diri, sudah pasti tidakada benda yang dikatakan rajin kann.
Hahaa.. tulah pepatah anak muda sekarang, takhabis-habis dengan sikap malas, muak, nanti nad whateverr!! Jadi, ada masa depankah mereka-mereka yang masih berPROGRAM seperti itu. Mungkin aku rasa la.. dalam last minit baru lah terasa diri tue, perlu kembangkan kann. Tambah-tambah pabila segelintir remaja kita sekarang, lebih senang disuruh oleh masyarakat untuk menggelarkan diri mereka sebagai SAMPAH MASYARAKAT. Memang dunia seksrsng sudah hampir ke penghabisan kan.
Apa-apa sahaja leteran disini, mungkin sedikit dan ada lebih kurang banyak untuk anak-anak kita, remaja sekarang lebih perihatin dengan fungsi yang sepatutnya mereka pegang nanti. Jadi, jadilah orang yang berguna kepada masyarakat dan negara.!! 0_o
salam..

2 comments: