Thursday, October 20, 2011

Sejarahh

assalamualaikum, selamat malammm. Hiiiiiiii
Dalam masa terdekat ini, insyaallah aku akan mengupdate seberapa banyak jenis, bentuk, essay, syarahan and... apa-apa jea lah. Kenapa kita perlu makann? kenapa kita perlu bekerja? Belajar? Mandi?
Satu jer yang jawapan yang boleh aku bagi iaitu: hidup
Manusia perlu makan, minum, mandi, tidur, kerja semuanya kerana kita ada kehidupan du muka bumi ini. Bersyukurlah kita hidup di Malaysia nie.. semuanya serba mencukupi, lengkap, selesa, aman dan damai. Kalaulah kita diberi peluang nak mengejar yang mana satu impian kita.. rasanya... yang mana satu kita nak gapaii? Bak kata pepatah " bersenang- senang dahulu, bersusah-susah kemudian". Tak ker betull?
Isu semasa sekarang, tak habis-habis tentang jenayah. Apa yang kita tahu tentang masalah yang melanda negara kita sekarang? Semua orang sibuk kejar cita-cita. Bila pulak kita nak buat sibuk pada negara eaa?
Pada tahun inii, berpeluang la aku nak pegang pokokk?

Tajuk lain:
Percaya xkita pada zaman dahulu ada orang yang sanggup membunuh anak sendiri hanya semata-mata kerana anak itu dikatakan membawa sial? 0f kos la ada kann. Zaman sekarang pon ada orang bunag anak sendiri, bunuh, rogol anak sendiri..... hoiyossss memang takdisangkal lagi kann.

jum cuci mata duluuuu....




Natang nielh aku mengadap pabila b0rink..

1 comment: